2015. szeptember 14., hétfő

Látogatás



Látogatás


Szeretettel mentem hozzátok.
Egy évig, vagy több talán, nem
Jutottam ki, mert történt, ami
Történt, de most jól vagyok.
Hiányoztatok.
Úgy egyben, minden.
Gyerekkor, s felnőtten, mikor
Már rám szorultatok, akik még
Maradtatok, s mindig torokszorító
Az emlék, mennyire vigyáztatok,
Meg tudjak élni, akkor is, mikor
Csak az a dolgom, hogy veletek
Törődjek***
Szépen elmentetek, puhán borzong
A borostyán, s a sok ember mind
Egy helyen – ez az urna előnye –
Nem szétszórva a temető egy, s
Más, idegen helyére, hanem, mint
A régi házban, mindenki együtt,
Ahogy szokott***
Én elköltöztem, de jó volt
Visszatérni, az igazi meleget
A nagy kályhánál karácsonykor
Átölelni, amit a mama gondosan
Befűtött – nekem***
A régiekből már nincs senki, de
Amikor megyek, érzem Jancsi bácsi
Törékeny lényét mellettem, hiszen
Mi együtt jártunk ki, ő már oda
Készülőben, s én nem tudtam,
Milyen üres, amikor mindenki
Elmegy***




thao


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Most mondom el***

Most mondom el neked… … mert később nem lesz már kedvem, mert később tán elfogy a merszem, s marad minden kimondatlanul… mo...