2014. december 21., vasárnap

Leltár***



Leltár karácsonykor


Most úgy élek, ahogy szeretnék.
Ráadásul az Úr mellém állt, s eloldalgott
Tőlem a HALÁL, amivel mindennek
Vége lett volna, nem tudtam volna több
Verset írni, hanem a hamvasztóba el
Kellett volna menni – illetve elvittek
Volna – de itt vagyok***

Sokan szeretnek, sok nagyon jellemes
Embernek kedves vagyok, meglepett
Meg is könnyeztetett, s nem hittem,
Hogy ez így lehet***
De vesztettem, igen közelieket, akiknek
Nem vagyok értékes többé, akikért a
Legtöbbet tettem, de nem az számít,
Az fontosabb, hogy őket a legjobban
Szeretem, de ez a szeretet tőlem nem
Kell, ezért itt állok forduló előtt egy
Újabb kérdéssel – kapok – e még vissza?
Lesz – e személyemnek súlya, értéke,
Ebben a korban és ebben az időben.

Nem vagyok megöregedve, készen állok
Bánatra, szerelemre, fájdalomra, minden
Emberi történésre, érzelemre, így kérem,
Ha megérdemlem, kapjam ezek egy részét
Vissza, s nem számít a fondorlatos, egyedül-
Karácsony, amivel évtizedek óta küzdök,
Mert ellenem ez az egyetlen eszköz
Ígérkezett, hathatósnak, jól szájba –
Verősnek, de nagy az Isten, s érzem,
Most, hogy minden megvan, amit
Szerettem volna, megélem – tartalmasan
Az életem – és kapok egy ajándékot, egy
Szeretetet, ami hozzá láncol egy idegenhez.

Rokont szeretni nem érdemes, mert
Az idegen, aki nem a vérem, sokkal
Figyelmesebb, szeretőbb, kedvesebb!



thao



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Most mondom el***

Most mondom el neked… … mert később nem lesz már kedvem, mert később tán elfogy a merszem, s marad minden kimondatlanul… mo...