2013. június 20., csütörtök

Férfi gondolatok






Férfi gondolatok


Annyi mindenre képes lennék még.
A szív ereje töretlen, makacs, de az
Éji álom már nehezen talál meg, és
Bizony, szégyen, de fáj a derekam.
Mikor kecses láb ellibben előttem,
Az esztétika öröme sokszor győz
A vágyon, már nézni a szépséget,
Nem birtokolni, hevesen, mint
Régen – ebben békémet
Megtalálom.

Az otthoni harmónia látszat csupán.
Szépen csináljuk, de boldog nem
Vagyok. Félem elveszteni a napok
Rutinját, s egy forgószélhez, fájó
Szívvel már bizton nem alkalmazkodok.
A megszokott, kedves bútorok hiánya
Fájna, sokat vagyok a meleg, szép
Otthonban, eljárni már sokkal ritkább,
Mint a hajlobogtató időkben.
Hová is lennék, ha nem találnám
Meg biztos pontomat a szokott
Térben, a lassan feledett időben?


Furcsán nézem kicsit telt alakját,
Ahogy magát mindig feltalálva,
Otthonosan mozog. Kezéből
Megszokott az étel, a jó szó,
S máshol mit kapok?

A szerelem emléke is elmosódott.
Könnyed, tünékeny, kedves szeretet.
Hol van a régi lángolás már, bocsásd
Meg, hogy elkerülöm egykor oly
Hamvas testedet.

De nem is bánod – te ezt jobban éled.
Bennem még fölforrnak néha nagy
Akaratok, aztán a mazna csendbe
Visszahullva, végleg megtudom,
Egyedül vagyok.

Néha megőrjít a látszat. Máskor meg
Hálás vagyok érte, s az eszem tudja,
Most már ez a jó.


Egy hamvas nyakat tenyérrel
Végigsimogatni, utoljára, s
Aztán végleg, méltón
Eltűnni volna
Jó***


thao




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Most mondom el***

Most mondom el neked… … mert később nem lesz már kedvem, mert később tán elfogy a merszem, s marad minden kimondatlanul… mo...