2013. január 23., szerda

Most jön





Most jön egy nap…



…miért nagyon, nagyon pirulnék,
Ha kiderülne, hogy csak ezen vagyok
Fontos nektek, mindenkinek. Kapok
Szépen majd virágot és 364 napra
Meg jól elfelejtenek?
Dolgoztam államunkért is rogyásig.
Egy szál szekfü, s gyenge szavalat.
Gyerekek, ha mi nők ennyit érünk,
Felejtsük el a holnapi naptárlevelet!
Kicsikart műköszöntés, azért, mert
Nőnek születtem, oly szegényes,
Mondd, kit érdekel?

Legyek nő, mert csillog a szemed!
Legyek nő, mert gyereket szülhetek!
Legyek nő, mert nélkülem nem lesz
Melege, színe formája ételnek,
Otthonnak soha!
Legyek nő, mert puha kezem alatt
Nyugszik meg síró kisbabám
Selymes buksija!
Legyek nő, mert hazafelé a virágosnál
Megakadt a szemed a harsogó színeken,
Megállsz, válogatsz, s csak úgy, egy
Lágy simítással az arcomra – átadod,
Bármelyik napon, nekem…




Legyek nő, kihez a hűség öröm,
Nem kínos kötelesség, hisz életed
Szerelme én vagyok, forró testem,
Este melléd simul, na, azok mind,
De mind piros betűs ünnepnapok.
Legyek én, kinek asztalához megtérni
Bizonyosság és öröm, elnézni a hívó
Asztal báját, belekáprázni a gyertyába,
Aztán még maradni, szóval játszani,
Óraszám…


Egyszóval – nem kell nekem egy nap.
Nekem kell mind, mert minden nap
Én is veletek vagyok, adom magam,
Mint szeletelt kenyért, s ezért jóságot,
Szeretetet, csendes megbecsülést, nem
Kókadó kötelesség – virágot (letudva),
Hanem békés, boldogságot, viszonzásul,
Minden áldott nap akarok…


thao

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Most mondom el***

Most mondom el neked… … mert később nem lesz már kedvem, mert később tán elfogy a merszem, s marad minden kimondatlanul… mo...